tR

TEST REVIEW - FP7 - 2023 - 2024.
IV.3. Read the passage and choose A, B, c or D that best fits the space

 

3.       

YOUR WEEKEND (https://loigiaihay.com/tieng-anh-7-unit-3-speaking-your-weekend-a108652.html)

George: Hey, Peter. (1) ….. was your weekend?

Peter: Not bad, thanks. I played volleyball and then I went shopping. I bought this red sports bag. What do you think?

George: It (2)          ….. really cool. I got a new bag, too.

Peter: When was that?

George: Three weeks (3) …... But nobody noticed.

Peter: Oh no! What about you? What did you (4) …..at the weekend?

George: I went to a football match.

Peter: Oh, right. What (5)…..it like?

George: It wasn't (6)……. My team lost 7-0 and I missed the bus on the way home.

Peter: Oh dear!

George: Yeah. I think you had a much better weekend!

CUỐI TUẦN CỦA BẠN (Bài 6 sgk)
George: Này, Peter. (1) ….. cuối tuần của bạn là gì?
Peter: Không tệ, cảm ơn. Tôi chơi bóng chuyền và sau đó tôi đi mua sắm. Tôi đã mua chiếc túi thể thao màu đỏ này. Bạn nghĩ sao?
George: Nó (2) ….. thực sự tuyệt vời. Tôi cũng có một chiếc túi mới.
Peter: Khi nào vậy?
George: Ba tuần (3) ...... Nhưng không ai để ý.
Peter: Ồ không! Còn bạn thì sao? Bạn đã làm gì (4) .....vào cuối tuần?
George: Tôi đã đi xem một trận bóng đá.
Peter: Ồ, đúng rồi. Cái gì (5).....nó như thế nào?
George: Đó không phải là (6)...... Đội của tôi thua 0-7 và tôi bị lỡ xe buýt trên đường về nhà.
Peter: Ôi trời!
George: Vâng. Tôi nghĩ bạn đã có một ngày cuối tuần tốt hơn nhiều!


Câu 1:

  • What
  • Why
  • Where
  • How

Câu 2:

  • look
  • looks
  • looked
  • lookes

Câu 3:

  • before
  • ago
  • earlier
  • early

Câu 4:

  • go
  • do
  • happen
  • stay

Câu 5:

  • was
  • were
  • are
  • is

Câu 6:

  • horrible
  • brilliant
  • cruel
  • kind
Hãy trả lời các câu hỏi để biết kết quả của bạn


0 Comments:

Đăng nhận xét

 
Top